Nejčastější chyby asistenta při práci s dítětem
Jak může asistent chybovat při práci s dítětem?
Asistent pedagoga vede dítě, spolupracuje s ním, pomáhá mu rozvíjet jeho osobnost a dovednosti.
Při této spolupráci se ale mohou objevit různá úskalí, která – pokud zůstanou neřešená – přinášejí, nervozitu, neochotu do vztahu a další spolupráce mezi žákem a asistentem.
Co vše může způsobit negativní klima mezi žákem a asistentem, ale i celou třídou?
Vztah může narušit několik věcí, které si mnohdy asistent neuvědomuje:
- netrpělivost
- snaha vše dokončit za dítě
- přehnané nároky
- nadbytečné úkolování
- přejímání povinností za dítě
- nereálné očekávání
- pocit selhání
- špatná komunikace s rodiči
- trestání dítěte za rodiče
- neustálé připomínání odlišnosti dítěte
Nejsme neomylní, a tak se čas od času určitě přistihneme, jak nějakou tu „chybu“ uděláme. Je na nás si chyby připustit a pracovat na tom, abychom minimalizovali jejich dopad.