home
logo facebook

Výstupy z předchozího projektu

Metodika realizace slouží jako pomůcka při realizaci matematického klubu, což je volnočasová aktivita pro děti z 1. – 3. ročníku ZŠ zaměřená na rozvoj matematické gramotnosti s využitím Hejného metody.

Metodika obsahuje podrobné návody na realizaci 36 scénářů klubů, přičemž scénáře vycházejí z naší tříleté zkušenosti s heterogenními skupinami dětí v devíti klubech realizovaných v rámci projektu Matematické kluby. Tato publikace by měla pomoci nejen s realizací matematických klubů, ale také seznámit čtenáře se situací a specifiky znevýhodněných dětí, pro které byly matematické kluby především určeny.

Nejobsáhlejší částí metodiky jsou podrobné scénáře 36 klubů, které vycházejí z matematických prostředí Hejného metody a jejích klíčových principů. Scénáře Vás seznámí s hlavními přínosy daných prostředí, upozorní na případná rizika a pomohou Vám klub dobře naplánovat. Obsahují podrobný soupis potřebných pomůcek a pracovních listů, které snadno vyhledáte v přidruženém přílohovém dokumentu určeném k tisku, viz dokument Přílohy k Metodice.

Scénáře obsahují také návrhy, jak zohlednit různé situace, které mohou v klubu nastat, např. malý nebo naopak velký počet dětí, outdoorové varianty vybraných scénářů apod.

Primárně je metodika určena pro pedagogy prvního stupně se zkušeností s výukou Hejného metody, ale její nízkoprahové pojetí umožňuje realizovat klub i méně zkušeným nebo druhostupňovým pedagogům.

Metodika obsahuje i odkazy na podrobně zpracované příběhy dětí z klubů (viz dokument Případové studie), na kterých ukazujeme příležitosti i rizika při práci se znevýhodněnými dětmi v rámci Hejného metody.

Součástí výstupů projektu Matematické kluby je i níže uvedená Výzkumná zpráva.